Verhalen uit de praktijk

Er was eens een vrolijke, succesvolle ondernemer, hij kreeg een burn-out.

Op een dag belde hij mij op en zei: “Ik ben kapot. Ik kan niets meer. Enkel liggen op de bank en piekeren… Kan je mij helpen ? ” Ik was voor een moment perplex. Hij? Burn-out? Ik zie ons zitten aan een lange tafel tijdens een diner. Hij was zó energiek en geestig. Als jonge …

Er was eens een vrolijke, succesvolle ondernemer, hij kreeg een burn-out. Lees verder »

“ Ik wil de beste medisch specialist zijn!”

Er was eens… een oogarts die mij tijdens de intake vertelde: “Ik wil de beste medisch specialist zijn! Alleen minder moe aan het einde van de dag en beter op tijd lopen” Deze laatste wens hoor ik vaker en telkens ligt het geheim van de oplossing op een ander vlak. Dus, vol van nieuwsgierigheid liep …

“ Ik wil de beste medisch specialist zijn!” Lees verder »

Ze kreeg een burn-out

Er was eens : Een jonge vrouw ,  zo mooi en krachtig: Ze kreeg een burn-out. Tijdens een team-coaching traject, welke ik mag begeleiden, neemt ze flink ruimte in. Jemig! Denk ik, wat is zij mooi en sterk. Empatisch naar de buitenwereld en sympathiek naar mij.  Lang blond haar, en jong  ( ja, zij heeft …

Ze kreeg een burn-out Lees verder »

“In het ziekenhuis kunnen ze niet communiceren, vandaar”

Er was eens een heer van stand op de patiëntenstoel.  Als ik mijn fantasie laat gaan, zou ik kunnen denken dat “Heer Bommel” bij ons op consult is. Zijn kleding, het fluwelen strikje, in plaats van een stropdas onder zijn kin en zijn woordkeus verraden een  stijlvolle man, arrivé en gepensioneerd. De oogarts heeft mij …

“In het ziekenhuis kunnen ze niet communiceren, vandaar” Lees verder »

Patiënten luisteren niet meer vandaag de dag!

Verhalen uit mijn praktijk. Er was eens…… Een medisch specialist die ik mocht begeleiden in klantvriendelijke patiëntenconsultatie, die een uitgesproken klacht had. “De patiënten luisteren niet meer vandaag de dag. Aan het einde van de dag ben ik doodmoe en heb ik een hese stem van al het herhalen!” Dat vond ik een interessante case. …

Patiënten luisteren niet meer vandaag de dag! Lees verder »