voor medisch specialisten

De houding van de klant/patiënt is de afgelopen jaren veranderd. Zij zijn mondig en vaak inhoudelijk reeds op de hoogte door de vele informatie die te vinden is op het internet. Tevens kunnen zij er ook voor kiezen om naar een andere arts te gaan: het zogenaamde shoppen. Daarnaast willen patiënten graag mede verantwoordelijk zijn voor het besluit dat aangeboden wordt ten behoeve van het genezen van de aandoening. Zij willen gehoord en gezien worden. Dit gedrag vraagt een andere aanpak van specialisten.

De focus van deze begeleiding richt zich op de interactie met de patiënt zoals: actief luisteren, tonen van empathie en uitbreiding van communicatieve vaardigheden. "Tailor made” door 2 spiegeloog bijeenkomsten per arts.

De ervaring toont dat de specialisten, na het volgen van deze begeleiding meer plezier beleven aan hun werkzaamheden (toename van rust en tijd) en dit overbrengen op hun patiënten waardoor de weg naar een beter resultaat is ingezet. De zorgconsumptie neemt af, de klanttevredenheid neemt toe. Bij privéklinieken wordt via mond-tot-mond reclame een grotere toestroom van klanten gerealiseerd.

Reacties

“De onderwerpen die aan de orde kwamen hebben ook directe relevantie met het functioneren in de dagelijkse praktijk. Al tijdens het kennismakingsgesprek kreeg ik een beter inzicht in mijn functioneren en suggesties om mijn effectiviteit te verbeteren.”

“Erg leerzaam, nuttig in een heel relaxte en vriendelijke open sfeer.”

“Bewustwording dat er soms kleine subtiele dingen zijn die beter kunnen in de communicatie, waardoor deze positiever verloopt.”

“Wat ik o.a. heb geleerd: Vaker samenvatten en (gevoels)reflecties geven zodat de patiënt zich beter begrepen voelt.”

“Ik gun dit al mijn collega's.”

“Yvonne heeft het vermogen om de vinger op de juiste plek te leggen. Ik voel me een beter arts. En daarnaast worden kosten bespaard met de effectieve gesprekken, de patiënt komt terug en beveelt mij aan bij anderen.”

“Yvonne heeft een heel eigen, enthousiaste en open manier van werken waarbij ik mij “thuis” voelde en gestimuleerd werd een en ander bij mijzelf na te gaan en ermee aan het werk te gaan. Erg plezierig, leerzaam en doelgericht.”

MET HET OOG OP JOU!

Een programma voor optometristen/paramedici

Jij, als optometrist bent stevig opgeleid en gefascineerd door de wereld van schoonheid die je in het oog waarneemt.  Daarnaast ben je een belangrijke spin in een web van belanghebbers: de huisarts, de medisch specialist, de patiënt/klant en de verzekeringsmaatschappijen. En je hebt ook nog de rol van cliëntadviseur. Het succes van je eigen zaak of kliniek hangt ook af van de producten die je verkoopt buiten de verzekerde zorg. De komende generatie patiënten/klanten zijn hoogopgeleid en kritisch. Kortom, tijd om je relatiebeheer en persoonlijk leiderschap via communicatieve vaardigheden een boost te geven!

Coaching à la Carte heeft  voor jou, als zelfstandig ondernemer een programma ontwikkeld:

Wanneer je de twee dagen hebt doorlopen kan je de volgende resultaten verwachten:

  • je brengt je persoonlijke leiderschapskwaliteiten  naar een hoger niveau.
  • je  krijgt inzicht in je persoonlijke gedragspatronen en veel tips om communicatief sterk te worden.
  • je  bent in staat om je conversie te verhogen door een duurzame verbinding te maken met je klant.
  • je  leert je belemmerende overtuigingen los te laten en gaat over tot actie.
  • je krijgt een boost van zelfvertrouwen.
  • je kunt effectiever opereren in diverse (werk)situaties.
  • je ontvangt 14 accreditatie punten

Heb je interesse meld je dan via info@coachingalacarte.nl.

Vermeld er dan ook bij in welke regio je werkt. Ik zal namelijk een training organiseren op een leuke locatie bij jou in de buurt zodat je weinig tijd kwijt bent met reizen.
Data en (scherpe)  prijzen zal ik bekend maken bij aanmelding van minimaal 4 personen.

Werk je in een team binnen een kliniek of in ziekenhuis dan zal ik het programma aanbieden dat met succes heeft plaatsgevonden binnen Oogziekenhuis Zonnestraal, vestiging Doetinchem. Uiteraard in overleg met de directie!
Hieronder vind je reacties van collega’s die aan de training in Doetinchem hebben deelgenomen.

“Goed, leerzaam, prettig. Heel erg nuttig. Geleerd wat communicatie is door het zelf te moeten bedenken en mee te moeten doen, en geen voorgekauwde lesstof waarbij we moeten luisteren. Met name het zelf heel erg actief er bij betrokken worden, super. Ruimte voor emoties, eigen bevindingen, totaal andere kant van collega’s leren kennen!”

“Absoluut meer zelfvertrouwen gekregen  en meer begrip voor de patiënten. Op persoonlijk vlak ga ik de confrontatie niet uit de weg, terwijl ik anders een keer zou mopperen en denken laat maar. Ik neem zelf het heft in handen om dat te bereiken wat ik wil of me eventueel stoort. Naar patiënten toe merk ik dat ik makkelijker met “lastige” patiënten om kan gaan”.

“Plezierig, vooral de afwisseling door Yvonne haar humor was heerlijk”

“ Ik ervaar dat patiënten goed reageren, krijg veel complimentjes dat ik helder en duidelijk communiceer!”

Bij interesse neem vrijblijvend contact met mij op: ik verheug erop je te ontmoeten!